להפוך פרויקט לסטארט-אפ - עכשיו בפקולטה! תשפ"א

מנטורים, משקיעי הון סיכון ואתם!

בואו להפוך הפרויקט שלכם לסטארט-אפ.

 

כיצד הופכים את תוצר הפרויקט למיזם שעונה על צרכים של לקוחות ומשתמשים? מה מבדיל בין פתרון הנדסי לסטארט-אפ שייצור שינוי?

 

בואו ללמוד כיצד לקחת את הפרויקט ההנדסי עוד צעד אחד קדימה ולהפכו למיזם/סטארט-אפ עסקי. בקורס  נפתח תכנית עסקית ומצגת משקיעים לפרויקט אותו אתם מפתחים. את כתיבת התכנית העסקית ינחו מנטורים עסקיים – אנשי תעשייה בכירים שהקימו ו/או ניהולו מיזמים (ראו למטה רשימה חלקית של מנטורים).

 

התכנית העסקית מתארת את הבסיס העסקי להקמת מיזם, כיצד יעבוד ומה יגרום לו להצליח. זה יכול להיות מיזם בחברה קיימת – לפיתוח מוצר חדש או קידום מוצר קיים – או סטארט-אפ חדש. ננתח לעומק את צורך השוק אותו הפרויקט ההנדסי בא לפתור, מדוע הפתרון חשוב ולמה המשתמשים מעוניינים בו. ננתח את השוק והפתרונות הקיימים, המתחרים, היתרונות והחסרונות ונציג תכנית שיווקית ליציאת המוצר לשוק, הכוללת מדדים ברורים להצלחה.

לאורך הקורס יתקיימו הרצאות מעשיות ובמקביל, הסטודנטים יפגשו עם המנטורים, יכתבו חלקים מהתכנית ויגישו אותם למשוב עד להגשת התכנית המוגמרת בסיום הקורס.

לא נדרש רקע בכלכלה וניהול ולא נדרשת הכרה של עולם ההייטק. 

 

הקורס הינו קורס של הפקולטה להנדסה והוא מזכה ב-4 ש"ס

הקורס יתקיים בסמסטר א' תשפ"ב בימי שלישי בין השעות 09:15-12:45

שימו לב! ההרשמה לקורס היא ידנית ולא דרך הבידינג. סטונדטים שיתקבלו יקבלו הודעה לפני תחילת הסמסטר. 

לסילבוס ולפרטים ראו בטאב סילבוס למטה

 

דרישות קבלה:

• לקורס יכולים להירשם צוותי פרויקט שבחרו פרויקט גמר ובידם אישור לפרויקט שבחרו.
• יש למלא טופס בקשה להרשם לקורס. למילוי הטופס ליחצו  כאן>>
• הקבלה מותנית באישור ועדת קבלה שתלמד את השאלון שהוגש ובמידת הצורך, תערוך גם ראיונות אישיים. 
• לא נדרש רקע בכלכלה וניהול ולא נדרשת הכרה של עולם ההייטק.

 

מספר המקומות מוגבל - מהרו להרשם!

 

להרשמה אנא מלאו את טופס הבקשה להצטרף לקורס כאן>> 

הרישום יעשה לאחר מיון והתאמה.

בכל שאלה ניתן לפנות ליאיר סאקוב, yairsakov@tauex.tau.ac.il 

 

מפרויקט לסטארטאפ

 

סילבוס הקורס

היקף הקורס: 4 ש"ס

 

שיעור

נושא

נושאי הלימוד

1

הכרות, מבנה הקורס,
התוצרים הנדרשים, 

הגדרת הבעיה

הכרות, תיאור קצר של הקורס והמשימות

מפתרון המחפש בעיה להגדרת הבעיה.
כיצד מגדירים בעיה ובוחנים את נכונותה

2

סגמנט הלקוחות 
וגודל השוק

 

תעבור מי אנחנו פותרים את הבעיה?  מי הם הלקוחות? לאיזה סקטור שייכים ומי יהיו המאמצים הראשונים של המוצר
(Early Adopters)
מה הוא גודל השוק? למה הוא חשוב וכיצד מעריכים אותו.

 

3

סדנת Lean Startup
הגדרת הבעיה

 

מה היא גישת ה-Lean Startup וכיצד נעזרים בה לבניית תכנית עסקית
תרגול בנושא היפוטזות ובחינתם
איך מוודאים מול לקוחות שהבעיה והפתרון שלנו הם מה שהשוק רוצה?

4

הצעת הערך והמוצר

מה היא הצעת ערך וכיצד מיצרים יתרון תחרותי. הגדרת המוצר

5

תחרות

ניתוח הסביבה התחרותית. SWOT מפה מיצובית וטבלה פרמטרית

6

קנבס המודל העסקי סדנה

מה הוא מודל עסקי וכיצד נעזרים בקנבס המודל העסקי לבנותו. ניתוח מקרים

7

עבודה בקבוצות על התכנית העסקית והכנת מצגת משקיעים למפגש הבא

סדנה: עבודה משותפת עם המנטורים העסקיים

8

מצגת אמצע סמסטר - מצגת משקיעים

מצגת אמצע סמסטר בפני פנל משקיעים – אנשי הון סיכון ואנשי עסקים בכירים – שיתנו משוב לסטודנטים על התכנית

9

חזון אסטרטגיה ומדדים להצלחה

מה הוא חזון וכיצד מגדירים אותו, אסטרטגיה גנרית, בניית מטרות ויעדים

10

Go To Market Strategy

שותפויות עסקיות

איך יוצאים לשוק ומגיעים ללקוח או השותף הראשון? 
מה הן שותפויות עסקיות? אילו סוגים  קיימים? למה צריך אותם?

 

11

הסכמי השקעה
והסכמי שותפים

הסכמי השקעה עם משקיעי הון סיכון, אנג'לים ואחרים

12

סדנת מצגת אפקיטיבית ועמידה מול קהל (פיצ')

מרצה אורח

13

מצגות סיום

הערכת עמיתים ומנטורים

 

*יתכנו שינויים

כתבו לנו

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות יש לפנות למערכת הפניות >>