מסלולי היזמות
אפשר להמחיש את המסע האישי של כל סטודנט וכל סטודנטית כתנועה לאורך רשת של קווי מטרו. בעוד המסלולים עצמם מובנים מראש - הסטודנט בוחר באילו מסלולים לנוע, באילו תחנות לעצור ולכמה זמן, והכול על פי הצורך והנטייה האישית.
מסלולי המטרו נעים בהדרגה ממרחב לימודי היזמות למרחבי ההתנסות ביזמות והיזמות עצמה, כלומר מהתיאורטי למעשי. לאורך התכנית סטודנטים בשנקר ובאוניברסיטה, ייחשפו לתכני יזמות וחדשנות, יתנסו בהתמודדות עם צרכים אמתיים המגיעים מהתעשייה – המגזר הציבורי, הפרטי והחברתי – ויוזמנו להשתתף בסדנאות ללימוד כישורים רכים וכישורי ניהול.
למטרו חמישה קווים:
הקו הכחול - קו הזינוק, יהיה נקודת ההתחלה לסטודנטים המבקשים להתחיל את מסלול ההכשרה ביזמות, ועיקרו קורסי מבוא ויסודות. כדי למקסם את האפשרות להצליח בהם חלק מהקורסים האקדמיים בקו הכחול יופקו במתכונת מקוונת, שתאפשר בחירה בין למידה מרחוק ללמידה היברידית לשם גמישות מרבית. הקורסים האקדמיים בקו זה יציעו נ"ז אקדמיות.
מהקו הכחול, המשותף לכלל הסטודנטים, יבחרו כל סטודנט וכל סטודנטית לאיזה קו הם ממשיכים: אל הקו העסקי, אל הקו היצירתי או אל הקו החברתי. בכל אחד מהקווים יש תחנות שאפשר לרדת בהן ולהשתהות בהן ככל הנדרש.
הקו הירוק - הקו העסקי-טכנולוגי להקמת סטארטאפ או פעילות יזמית בארגון קיים. קו זה מיועד להכשיר יזמים הן בהיבטים תיאורטיים-עיוניים והן בהיבטים מעשיים של היזמות. יזמים יוכלו להתקדם במעלה הקו תוך חידוד כישוריהם ויכולותיהם, עד להקמת מיזם עסקי שיוכל להתחרות ולקבל מימון ראשוני (Seed) או זמות פנים-ארגונית.
הקו האדום - הקו ליזמות חברתית להקמת מיזם חברתי או פעילות יזמית בארגון חברתי קיים. יזמות בתחום החברתי דומה בהיבטים רבים ליזמות עסקית. התחנות הייעודיות בקו זה יכשירו יזמים המתעניינים ביזמות חברתית בהיבטים התיאורטיים-עיוניים ובהיבטים המעשיים המיוחדים לה. המשתתפים בקו האדום יוכלו להתקדם עד להקמת מיזם חברתי שיענה על צורך חברתי ממשי, או להקים יוזמה חברתית פנים-ארגונית.
הקו הסגול - ליזמות עיצובית ולהקמת מיזמים פורצי דרך על בסיס החשיבה העיצובית. קו זה מייצג גם עיקרון מנחה שילווה את הפעילויות במרכז, מקשר בין המסד לטפחות ומבטא את הערך המוסף של השילוב בין אוניברסיטת תל אביב לשנקר. הקו מתחיל ביסודות החשיבה העיצובית שיהיו פתוחים לסטודנטים בכלל המסלולים, וממשיך בקורסים ייעודיים, ובו יילמדו טכניקות מתקדמות לפיתוח מיזמים מעוררי השראה ומכווני חזון.
הקו האפור – הקו האפור עדיין אינו פעיל והוא מייצג את גמישות המודל - דבר שיאפשר לנו להוסיף בעתיד קווי יזמות וחדשנות חדשים.