איך בונים סטארט-אפ מצליח? הרשמה תשפ"ה
יש לכם רעיון לסטארט-אפ? בואו ללמוד כיצד מקימים מיזם.
מנטורים, משקיעי הון סיכון ואתם!
איך יודעים שיש לכם.ן רעיון טוב לסטארט-אפ? איך הופכים רעיון למיזם שעונה על צרכים של לקוחות ומשתמשים? מה מבדיל בין פתרון הנדסי לסטארט-אפ שייצור שינוי?
בואו ללמוד כיצד לקחת את הרעיון שלכם.ן קדימה ולהפכו לסטארט-אפ עסקי. בקורס נלמד כיצד בוחנים רעיון לסטארט-אפ ומפתחים אותו לתכנית עסקית ומצגת משקיעים. את כתיבת התכנית העסקית ינחו מנטורים עסקיים – אנשי תעשייה בכירים שהקימו ו/או ניהולו מיזמים (ראו למטה רשימה חלקית של מנטורים). הקורס ייתן לכ.ן את יסודות החשיבה העסקית והיזמית ויכין אתכם.ן לשוק העבודה בין אם תקימו סטארט-אפ או תעבדו בחברה גדולה.
התכנית העסקית מתארת את הבסיס העסקי להקמת מיזם, כיצד יעבוד ומה יגרום לו להצליח. זה יכול להיות מיזם בחברה קיימת – לפיתוח מוצר חדש או קידום מוצר קיים – או סטארט-אפ חדש. ננתח לעומק את צורך השוק אותו הרעיון שלכם.ן בא לפתור, מדוע הפתרון חשוב ולמה המשתמשים מעוניינים בו. ננתח את השוק והפתרונות הקיימים, המתחרים, היתרונות והחסרונות ונציג תכנית שיווקית ליציאת המוצר לשוק, הכוללת מדדים ברורים להצלחה.
לאורך הקורס יתקיימו סדנאות מעשיות ובמקביל, הסטודנטים יפגשו עם המנטורים, יכתבו חלקים מהתכנית ויגישו אותם למשוב עד להגשת התכנית המוגמרת בסיום הקורס.
לא נדרש רקע בכלכלה וניהול ולא נדרשת הכרה של עולם ההייטק.
הקורס הינו קורס של הפקולטה להנדסה והוא מזכה ב-4 ש"ס
הקורס יתקיים בסמסטר א' תשפ"ה - בימי שלישי ביום השעות 0800-1200
לסילבוס ולפרטים ראו בטאב סילבוס למטה
הרשמה לקורס
שם הקורס: מרעיון לסטארט-אפ
מספר: 0509-5010.01
ההרשמה לקורס היא ידנית ולא דרך הבידינג. סטונדטים שיתקבלו יקבלו הודעה לפני תחילת הסמסטר.
ההרשמה נסגרה.
דרישות קבלה:
מחפשים רעיון לסטארט-אפ? צפו בסרטון לראות שיטה לחיפוש.
מוזמנים ומוזמנות ליצור קשר עם מרצה הקורס, יאיר סאקוב, לצורך התייעצות עם הראיון לסטארט-אפ.
מספר המקומות מוגבל - מהרו להרשם! ההרשמה נסגרה.
הרישום יעשה לאחר מיון והתאמה.
בכל שאלה ניתן לפנות למרצה, יאיר סאקוב, yairsakov@tauex.tau.ac.il
סילבוס הקורס
היקף הקורס: 4 ש"ס
שיעור |
נושא |
נושאי הלימוד |
---|---|---|
1 |
הכרות, מבנה הקורס, הגדרת הבעיה |
הכרות, תיאור קצר של הקורס והמשימות מפתרון המחפש בעיה להגדרת הבעיה. |
2 |
סגמנט הלקוחות
|
תעבור מי אנחנו פותרים את הבעיה? מי הם הלקוחות? לאיזה סקטור שייכים ומי יהיו המאמצים הראשונים של המוצר
|
3 |
סדנת Lean Startup
|
מה היא גישת ה-Lean Startup וכיצד נעזרים בה לבניית תכנית עסקית |
4 |
הצעת הערך והמוצר |
מה היא הצעת ערך וכיצד מיצרים יתרון תחרותי. הגדרת המוצר |
5 |
תחרות |
ניתוח הסביבה התחרותית. SWOT מפה מיצובית וטבלה פרמטרית |
6 |
קנבס המודל העסקי סדנה |
מה הוא מודל עסקי וכיצד נעזרים בקנבס המודל העסקי לבנותו. ניתוח מקרים |
7 |
עבודה בקבוצות על התכנית העסקית והכנת מצגת משקיעים למפגש הבא |
סדנה: עבודה משותפת עם המנטורים העסקיים |
8 |
מצגת אמצע סמסטר - מצגת משקיעים |
מצגת אמצע סמסטר בפני פנל משקיעים – אנשי הון סיכון ואנשי עסקים בכירים – שיתנו משוב לסטודנטים על התכנית |
9 |
חזון אסטרטגיה ומדדים להצלחה |
מה הוא חזון וכיצד מגדירים אותו, אסטרטגיה גנרית, בניית מטרות ויעדים |
10 |
Go To Market Strategy שותפויות עסקיות |
איך יוצאים לשוק ומגיעים ללקוח או השותף הראשון?
|
11 |
הסכמי השקעה |
הסכמי השקעה עם משקיעי הון סיכון, אנג'לים ואחרים |
12 |
סדנת מצגת אפקיטיבית ועמידה מול קהל (פיצ') |
מרצה אורח |
13 |
מצגות סיום |
הערכת עמיתים ומנטורים |