איך סטודנטים.יות ואנשי סגל יהפכו את הקמפוס לירוק?

 

אז מה היה שם? האקתון הקיימות של אוניברסיטת תל אביב העלה הצעות חדשניות וגם הצצה למנצחי התחרות!

 

 

כחלק מיוזמת נשיא אוניברסיטת תל אביב לצמצום החתימה הפחמנית של המוסד, מרכז היזמות באוניברסיטה הוציא לפועל האקתון ייחודי שמטרתו לייצר פתרונות זמינים ופשוטים שיתרמו לתפיסת הקמפוס הירוק.

 

במהלך ההאקתון שהסתיים ביום ראשון 19 לדצמבר, התמודדו המשתתפים עם שני אתגרים מרכזיים: צמצום ההתניידות לקמפוס באמצעות מכוניות פרטיות ועידוד השימוש בכלים רב פעמיים במטרה לשנות את הרגלי הצריכה של סטודנטים ואנשי הסגל.

ההאקתון הופק בשיתוף מכון שלמה שמלצר לתחבורה חכמה ואגודת הסטודנטים והסטודנטיות של אוניברסיטת תל אביב.

 

את ההקאתון פתחה מיקי יחימוביץ', יו"ר מרכז השל לקיימות, שאמרה: "שמחתי להגיע היום להאקתון ולפגוש את הסטודנטים, המעורבות של הדור הצעיר, האכפתיות היא בעיני אחד הדברים המשמעותיים שיכולים וצריכים לעשות את השינוי. טכנולוגיה זה לא מספיק, כושר ההמצאה חייב לבוא גם בכיוון של המציאות החברתית. צריך חשיבה אחרת. וצריך לזכור הכדור הזה הוא סופי. "

 

"תודה ששכנעת אותי לא לוותר. תודה שחיברת אותי לצוות המעולה הזה. תודה שיזמתם את ההאקתון הזה ונתתם לי את ההזדמנות לשנות ולשפר." טלי אקנין, משתתפת ההאקתון ומזכירת הספרייה למשפטים

קבוצות הסטודנטים לוו לאורך התכנית על ידי מנטורים.יות מומחים.ות. כמו כן, שמעו המשתתפים הרצאות רקע רבות בנושא שאתגרים וכיצד אירגונים אחרים מתמודדים עימם. בין המרצים היו איתי פלג, מנהל צוות תחבורה חכמה המרכז הרפואי שיבא תל השומר, פרופ׳ טל רביב שהסביר על גודש התנועה בישראל ועל פתרונות אפשריים, ודנה זיו, אחראית צמצום צריכה ופסולת, הרשות לאיכות סביבה וקיימות בעיריית תל אביב.

 

באתגר צמצום השימוש בכלי רכב בהגעה לקמפוס זכו:

מקום ראשון – TAUapt – בתל אביב מערכת תחבורה ציבורית מאוד אפקטיבית. לכן מי שגר בעיר, לא משתמש במכוניות. מכאן, ככל שנצליח לאפשר ליותר סטודנטים להתגורר בתל אביב, מספר הרכבים יקטן. הצוות פיתח אפליקציה, מעין AllJobs לדירות, ששולח למנוי הודעה מיידית בוואטסאפ לגבי דירות שמתפנות. הדבר מאפשר תגובה מיידית ומציאת דירה במהירות ונוחות. חברי הצוות: עבדאללה ברגותי ועובידה ואתאד. לחצו כאן

מקום שני – BIVPIsrael – הקושי המרכזי של רוכבי האופניים והקורקינטיים החשמליים הוא הצורך להסחב כל היום עם קסדה ועם הסוללה של כלי הרכב. החברה מציה פתרון של תאי איחסון בהם ניתן להשאיר את הקסדה וכן את הסוללה לטעינה באמצעות חשמל המופק סולארית. כלי הרכב יישאר נעול בסמוך לתאי האחסנה. חברי הצוות: ארתור סטלר, דוד תורג'מן, אלקנה אריאל. לחצו כאן

מקום שלישי – "הטרמפיסטים" – עידוד תרבות הטרמפים בקמפוס באמצעות מתן הטבות והקלות לסטודנטים ואנשי סגל שיגיעו לקמפוס בשיטת ה-Car Pool. פנייה לכיס ולא לאידיאולוגיה. חברי הצוות: דניאל סולמני, יעל דולב, ירין בנימין מוטיאי. לחצו כאן

 

באתגר עידוד השימוש בכלים רב פעמיים בקמפוס זכו:

מקום ראשון - TENGO - שהציע מודל מעגלי שיתופי המבוסס על שימוש בכלים רב פעמיים המסומנים בברקוד. הכלים מוחזרים לקודות איסוף בהן מזוכים המשתמשים, ומועברים לשטיפה והפצה חזרה למסעדות. חברי הצוות: חן אגסי, עידן שטרק, רועי פרג'ון, טלי אקנין. לצפייה במצגת, לחצו כאן

מקום שני – Go Clean Go Green שהציע שימוש בכוסות רב פעמיים המסומנים בברקוד. כל שימוש בכוס יזכה המשתמש ב"נקודות מועדון" המאפשרות רכישת מוצרים בחנויות שונות. חברות הצוות: מייסאן דראושה, ג'ומאן אבו נופל. לחצו כאן

מקום שלישי – TAUBIS אפליקציית משחוק שמדרגת עסקים לפי מידת האקולוגיות. סטודנטים נהנים משירותים הדומים לתן ביס. צבירת נקודות כספיות ונקודות אקולוגיות. חברות הצוות: מרגריטה טימושין, יעל פליישר. לצפייה במצגת, לחצו כאן

 

השופטים בתחרות היו חה"כ הפרופ' אלון טל, מיקי חיימוביץ' , יו"ר מרכז השל לקיימות, אסי שמלצר, יו"ר קבוצת שלמה אחזקות, יובל שני, סמנכ"ל טכנולוגיה וחדשנות בקבוצת שלמה אחזקות, ליאור חזן, יו"ר אגודת הסטודנטים, פרופ' קולין פרייס, ראש ביה"ס ללימודי הסביבה, פרופ' הדס ממן, ראש התכנית להנדסת הסביבה בפקולטה להנדסה,  ד"ר עלית אופנהיים, מנהלת מכון שלמה שמלצר לתחבורה חכמה, אורלי גרופר, שותפה בקרן Mobilitech Capital, שני ראב"ד, מנהלת מוצר ואסטרטגיית תפעול גלובלית חברת Lime

 

ראש מרכז היזמות, יאיר סאקוב: "נושא הקיימות והכלכלה המעגלית הוא אחד הנושאים המרכזיים אותם מקדם מרכז היזמות. אין מקום חשוב יותר כיום ליזום בו ולהציף חדשנות מאשר תחום זה. המרכז מוביל בארץ את תכנית סוויצ'מד של האיחוד האירופי שמטרתה להנחיל את גישת הכלכלה המעגלית לכל העסקים בישראל. הקאתון EcoTAU הוא המשך להקאתון COVID Waste בו התמקדנו במציאת פתרונות לכמות הפסולת הבלתי נתפסת שמייצרת מגפת הקורונה"

 

ד"ר עלית אופנהיים, מנהלת מכון שלמה שמלצר לתחבורה חכמה: "תחבורה חכמה היא לא רק סיסמה אלא דרך חשיבה ובניית מדיניות מקיפה ורב תחומית. זוהי עבורנו הזדמנות יוצאת דופן לשלב את קהל הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב בכל הקשור להתוויית פתרונות אפשריים לבעיות התחבורה שמעיקות על כולנו ועל הכדור שלנו".

 

כתבו לנו

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>