מרעיון לסטארט-אפ - LegalTech בפקולטה למשפטים!
מנטורים, משקיעי הון סיכון ואתם!
בואו להפוך בעיה מעולם המשפט, לסטארט-אפ.
זיהיתם בעיה, צורך או הזדמנות בעולם המשפט? איך מקימים מיזם שעונה על צרכים של לקוחות ומשתמשים? איך מקימים לסטארט-אפ שיחולל שינוי?
בואו ללמוד כיצד לקחת את הבעיה שזיהיתם עוד צעד אחד קדימה ולהפכה למיזם/סטארט-אפ עסקי בעולם ה-Legaltech . בקורס נפתח תכנית עסקית ומצגת משקיעים לפרויקט אותו אתם מפתחים. את כתיבת התכנית העסקית ינחו מנטורים עסקיים – אנשי תעשייה בכלל ומעולם המשפט בפרט, שהקימו ו/או ניהולו מיזמים (ראו למטה רשימה חלקית של מנטורים).
התכנית העסקית מתארת את הבסיס העסקי להקמת מיזם, כיצד יעבוד ומה יגרום לו להצליח. ננתח לעומק את צורך השוק אותה הבעיה באה לפתור, מדוע הפתרון חשוב ולמה המשתמשים מעוניינים בו. ננתח את השוק והפתרונות הקיימים, המתחרים, היתרונות והחסרונות ונציג תכנית שיווקית ליציאת המוצר לשוק, הכוללת מדדים ברורים להצלחה.
לאורך הקורס יתקיימו הרצאות מעשיות ובמקביל, הסטודנטים יפגשו עם המנטורים, יכתבו חלקים מהתכנית ויגישו אותם למשוב עד להגשת התכנית המוגמרת בסיום הקורס.
לא נדרש רקע בכלכלה וניהול ולא נדרשת הכרה של עולם ההייטק.
הקורס הינו קורס של הפקולטה למשפטים והוא מזכה ב-4 ש"ס
דרישות קבלה:
מספר המקומות מוגבל - מהרו להרשם!
סילבוס הקורס
היקף הקורס: 4 ש"ס
שיעור |
נושא |
נושאי הלימוד |
---|---|---|
1 |
הכרות, מבנה הקורס, הגדרת הבעיה |
הכרות, תיאור קצר של הקורס והמשימות מפתרון המחפש בעיה להגדרת הבעיה. |
2 |
סגמנט הלקוחות
|
תעבור מי אנחנו פותרים את הבעיה? מי הם הלקוחות? לאיזה סקטור שייכים ומי יהיו המאמצים הראשונים של המוצר
|
3 |
סדנת Lean Startup
|
מה היא גישת ה-Lean Startup וכיצד נעזרים בה לבניית תכנית עסקית |
4 |
הצעת הערך והמוצר |
מה היא הצעת ערך וכיצד מיצרים יתרון תחרותי. הגדרת המוצר |
5 |
תחרות |
ניתוח הסביבה התחרותית. SWOT מפה מיצובית וטבלה פרמטרית |
6 |
קנבס המודל העסקי סדנה |
מה הוא מודל עסקי וכיצד נעזרים בקנבס המודל העסקי לבנותו. ניתוח מקרים |
7 |
עבודה בקבוצות על התכנית העסקית והכנת מצגת משקיעים למפגש הבא |
סדנה: עבודה משותפת עם המנטורים העסקיים |
8 |
מצגת אמצע סמסטר - מצגת משקיעים |
מצגת אמצע סמסטר בפני פנל משקיעים – אנשי הון סיכון ואנשי עסקים בכירים – שיתנו משוב לסטודנטים על התכנית |
9 |
חזון אסטרטגיה ומדדים להצלחה |
מה הוא חזון וכיצד מגדירים אותו, אסטרטגיה גנרית, בניית מטרות ויעדים |
10 |
Go To Market Strategy שותפויות עסקיות |
איך יוצאים לשוק ומגיעים ללקוח או השותף הראשון?
|
11 |
הסכמי השקעה |
הסכמי השקעה עם משקיעי הון סיכון, אנג'לים ואחרים |
12 |
סדנת מצגת אפקיטיבית ועמידה מול קהל (פיצ') |
מרצה אורח |
13 |
מצגות סיום |
הערכת עמיתים ומנטורים |