סדנת מחקר ויזמות לחברי סגל

מתגלית לסטארטאפ - איך מחוללים שינוי?

27 ביולי 2020, 13:00 - 14:30 
הרצאות זום 
ללא תשלום
סדנת מחקר ויזמות לחברי סגל

יוריקה! תגלית חדשה באה לעולם. האם אפשר להפוך אותה לסטאטאפ? מה משמעות המעבר מתגלית למיזם עסקי? מתי זה נכון ומתי פחות. מה זה בכלל מיזם עסקי? איך יודעים שמוצר נדרש בשוק?  אלו הן חלק מהשאלות בהן נדון בסדנה. מטרת הסדנה היא לחשוף החוקרות והחוקרים לעולם העסקי ובפרט, לתהליך המחשבתי של הפיכת רעיון, פתרון, תגלית, לסטאטראפ – מיזם עסקי המציע לשוק הצעת ערך משמעותית שלקוחות מוכנים לשלם עבורה.

נבחן הנושא ע"י הרצאות רקע קצרות והצגת מקרי בוחן (Case Studies) שיוצגו על ידי חוקרות וחוקרים שעברו התהליך.

 

קהל יעד

חוקרות וחוקרים באוניברסיטת תל אביב

 

המפגש הקרוב: המודל העסקי

 

יום ושעה: יום שני, 10 לאוגוסט 2020, 13:00

המודל העסקי מגדיר את החברה. בהרבה מקרים המודל העסקי הוא המתח להצלחה או הגורם לכישלון. מדוע חברת התעופה ה-Low Cost האמריקאית SouthWest היא חברה מצליחה ומציגה רווחים נאים מזה עשרות שנים ולעומתה, חברות כגון אל על ולופטהנזה לא מצליחות לעבוד במודל Low Cost?

במפגש זה נלמד מה הוא המודל עסקי וחשיבותו להקמת מיזם. ממה הוא בנוי ואיך מגדירים מודל עסקי מצליח.

 

מרצה אורח: פרופ' חיים סוכובסקי 

חיים הוא פרופסור חבר במחלקה למצב מוצק, בביה"ס לפיזיקה ואסטרונומיה. בוגר תוכנית התואר הכפול בפיסיקה ובהנדסת חשמל, ביצע את המסטר והדוקטורט של במכון ויצמן למדע ואת תקופת הפוסט דוקטורט שלו באוניברסיטת ברקלי.
חוקר בתחום האינטרקציה בין אור לחומר, ומתמחה במחקר תופעות אולטרה מהירות, דינמיקה לא לינארית, נאנו-פוטוניקה ושליטה קוהרנטית קוונטית.
 
כיום הוא מנהל את מעבדת המחקר פמטו-נאנו החוקרת תופעות אולטרא-מהירות במבנים ננומטריים ובמערכות מצב מוצק.
לפני כשנתיים, הקים את חברת 3doptix.com על בסיס אחד הפטנטים שרשם במעבדתו.

להרשמה לחצו כאן>>

 

האם להקים סטאטאפ?

יום ושעה: יום שני, 17 לאוגוסט 2020, 13:00

רעיונות יש לרוב. אבל האם כדאי להקים סטארט-אפ מסביב לרעיון מסוים?

השאלה המשמעותית בימינו איננה האם נוכל לבנות משהו, אלא, האם כדאי לבנות את אותו משהו. האם מישהו יהיה מעוניין במוצר שנבנה?

במפגש זה נדון מתי נכון להקים מיזם. האם כל רעיון, תגלית מדעית או פתרון טכנולוגי מצדיקים הקמת מיזם? אילו סוגי מיזמים קיימים ומה השפעתם על השוק?

 

מרצה אורח: פרופ' איתי בנהר 

Itai Benhar, Professor at the School of Molecular Cell Biology and Biotechnology, Faculty of Life Sciences,  is an expert and opinion leader in the field of Antibody Engineering. Prof. Benhar has over 25 years in the field and developed several phage display libraries from which antibodies against numerous targets were isolated. Prof. Benhar published over 100 research and review papers, wrote 12 book chapters and submitted 19 patent applications. Research in Prof. Benhar’s group if currently focused on three major topics: 1) evaluation of novel formats of bispecific antibodies as potential therapeutics for autoimmunity. 2) Antibody discovery for treating cancer, allergy and inflammation. 3) Targeted drug-carrying nanomedicines. His personal web site: Web:   https://en-lifesci.tau.ac.il/profile/benhar

להרשמה לחצו כאן>>

 

מפגשים קודמים:

 

מפתרון לבעיה

 

יום ושעה: יום שני, 27 ליולי 2020, 13:00

מהלך העבודה המחקרי מציף מידי פעם תגליות מעניינות היכולות לפתור בעיות. הנחת החוקר היא שהתגלית שמצא יכולה להיות פתרון מצוין לבעיה כזו או אחרת. אך האם זאת כך? האם הבעיה היא אכן בעיה שצריך לפתור אותה? אם הפתרון שנמצא הוא הפתרון האופטימלי? או שאולי יש פתרונות אחרים מספקים? האם קיימים לקוחות שיסכימו לשלם עבור הפתרון?

במפגש נדון בקושי המרכזי של יזמים והסיבה מספר אחת (במרחק רב מאחרות) לכישלון סטארטאפים – איפיון הבעיה אותה הם מנסים לפתור.

מרצה אורח: פרופ' אורי נבו 

מרצה בכיר במחלקה להנדסה ביו-רפואית. אורי עשה את כל תאריו בביה"ס לפיזיקה ואסטרונומיה והתמחה בחקירה של בעיות הקשורות לפגיעות במוח, בדימות באמצעות MRI, ובביופיזיקה. ביצע התמחות פוסט-דוקטורט במכונים הלאומיים לבריאות בארה"ב.

כיום הוא מנהל את המעבדה לדימות וביופיזיקה של תא ומחפש את החוקים הביופיזיקליים העומדים בבסיס פעילות עצבית. 

לצפיה בהרצאה (לצערינו התחלנו להקליט רק באמצע), נא לחצו כאן>>

 

הצעת ערך

 

יום ושעה: יום שני, 3 לאוגוסט 2020, 13:00

מה לקוחות קונים? נתחיל מהסוף – הם לא קונים מוצר! הם קונים הצעת ערך. כמו שאמר מייסד חברת התמרוקים רבלון, צ'ארלס רבסון “In the factory we make cosmetics, in the store we sell hope”. מה היא הצעת ערך? מה הקשר שלה למוצר וללקוחות?

במפגש נדון בהצעת הערך. נסביר המושג וכיצד הוא מתקשר לפתרון ולבעיה.

 

מרצה אורח: פרופ' טל דביר 

יעודכן בהמשך

 

לצפיה בהרצאה אנא לחצו כאן>>

 

כתבו לנו

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
UI/UX Basch_Interactive