פיננסים בדור ה-Z

לימוד אוריינות פיננסית לדור של ילדים דיגיטליים!

מאת: אתי פינקלשטיין, אבנר אורלביץ

בתקופה שבה מזומן הופך בהדרגתיות לאמצעי וירטואלי מקובל, אוריינות פיננסית נעשית יותר מורכבת וחשובה, בעיקר עבור ילדים. ממחקר של Northwestern Mutual, עולה ש-57% מילדי דור ה-Z האמריקאים לא יודעים אפילו כמה כסף יש להם בחסכונות האישיים. במענה לכך, נכנסים לתמונה מיזמים שמלמדים אוריינות פיננסית לצעירים, כשחלקם מגובים במוסדות פיננסים גדולים.

 

Greenlight הוא כרטיס אשראי לילדים בליווי אפליקציה שמטרתה ללמד ילדים ונערים על אוריינות פיננסית, ולאפשר להורים לפקח על הוצאות ילדיהם, להוסיף כסף בעת הצורך ולהגביל את המקומות שבהם ניתן להוציאו. החברה האמריקאית הודיעה בספטמבר 2019 על גיוס של 54 מליון דולר בסבב גיוס B למען הוספת שכבות חינוך חדשות לאפליקציה. תקוותו של מנכ"ל החברה היא שילדי הדור הזה ישתמשו בכסף בחוכמה, ילמדו על חשיבות החיסכון וירגישו בטוחים להשקיע כדי ליצור עושר לטווח הארוך. גם בבריטניה עולות חברות פינטק שפונות לשוק הצעיר. כך למשל, Revolut המשיקה כרטיס אשראי לצד אפליקציה לצעירים, כאשר ההורים, דרך חשבונם הפרטי, יוכלו לשלוט על חשבונות ילדיהם עד גיל 18, וחברת Monzo שפונה לצעירים בגילאי 16-17.

 

ככל שעסקאות כלכליות הופכות להיות יותר דיגיטליות ובלתי מוחשיות, ילדים יצטרכו ללמוד את ערך הכסף מבלי לגעת בו אפילו. אפליקציות המספקות אוריינות פיננסית יוכלו לצייד את הדור הצעיר בכלים להתמודדות עם העולם הפיננסי הדיגיטלי שבדרך. 

AIdream, מיזם נוסף שנמצא בימים אלו באקסלרטור הרב תרבותי  jumpTAU של אוניברסיטת תל אביב מפתח אפליקציה בעלת מערכת המלצות לניהול כספים אישי אופטימלי הנשענת על עולמות התוכן של המשתמשים ובין השאר על רשתות חברתיות כמו אינסטגרם. ב- AIdream נעשה שימוש במודלים מורכבים של תחזיות וניבוי בכדי לאפיין את המשתמשים ולהציע להם רצונות וצרכים מוחשיים המותאמים להם באופן אישי. 

 

עד היום גייסו הבוגרים שלנו 11.3 מיליון דולר! אולי אתם הבאים בתור?

להרשמה למחזור הבא, לחצו כאן

כתבו לנו

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>