הקורנה יצרה שוק חדש של 1.3 מיליארד דולר

 

מאת: אתי פינקלשטיין, אבנר אורליביץ

 

האם הקורונה תשפיע על הצרכנים גם אחרי שהתחסנו? התשובה היא כן!

הקורונה השפיעה על אימוץ הרגלים חדשים, מרכישה באונליין על ידי קהלים חדשים, ועד גידול ירקות ופירות בבית. כל אלו הפכו לתופעות שאף אנליסט לא הצליח לחזות טרום הקורונה. צריכת פתרונות למוצרים סטריליים העמידים לחיידקים, הולכת ומתפתחת וזאת בשל המודעות ליכולת הישרדות הנגיף לאורך זמן על גבי משטחים שונים. על כן, ערכו של שוק הציפויים הסטריליים צפוי להגיע לכ-1.3 מיליארד דולר עד שנת 2027, ובכך לייצר הזדמנויות להמשך פיתוח של מוצרים חדשים מבוססי ציפויים המעכבים התפשטויות נגיפיות. כך למשל, חברות העוסקות בייצור מארזים יוכלו לענות על ביקוש הצרכנים למוצרים סטריליים בתקופה זו, על-יד אספקת מארזים בעלי הגנה היגיינית. 

 

סוכנות האסטרטגיה Designsake Studio שפועלת למיתוג ועיצוב אריזות חשפה ציפוי סטרילי שנקרא מטר (Matter), העשוי לספק הגנה בחומרים כגון נייר, זכוכית, טקסטיל ועוד ולהפחית התפשטות נגיפית ב-99.9%. הציפוי עושה שימוש בטכנולוגיית כסף (silver) מתקדמת אשר משבשת את התפשטות הנגיף, ושאושרה באמריקה על-ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) והסוכנות להגנת הסביבה (ERP). מנכ"ל החברה ציין בהקשר לייצור המארזים הסטריליים שניתן לשמר את אסתטיקת המוצר לצד הבטחת סטריליות בשימוש בו, וכי אין הכרח שאחד יבוא על חשבון השני.

 

אמירתו בנוסף לתחזיות כלפי גודל השוק עשויות לעודד היתכנותם של מוצרים חדשים מבוססי טכנולוגיה דומה כגון בד סטרילי (מסיכות פנים, בגדים, מוצרי טקסטיל לבית ועוד), שתוכל לסייע להתאוששות צריכת מוצרי הבד שירדה בתקופה זו עקב החשש להידבק בנגיף ולרוב מלווה בשיקולי אסתטיקה. 

 

עבור הצרכנים שעברו לבשל בבית לעיתים תכופות, הושק מארז נוסף מטעם חברת Rubbermaid המבוסס על טכנולוגיית מגן-כסף (SilverShield) מתקדמת המעכבת את התפתחותם של חיידקים "גורמי ריח" לפתרונות אחסון חדשים.

 

AGCU Tech, מיזם נוסף של בוגרי תכנית האקסלרטור הרב תרבותי jumpTAU מפתח בד אנטי-ויראלי עמיד המיועד להוות פתרון טקסטיל מודולרי למשטחים ציבוריים מזוהמים.

הפתרון המודולרי יולבש על משטחים אלו על מנת לשמור על הצרכנים ולאפשר להם להתנהל בצורה חופשית יותר ולהשתחרר מהפחד לגעת במשטח המזוהם בוירוסים ובקטריות. הקורונה מהווה נקודת מפנה במודעות של החברה אל משטחים מדבקים ונוכחות של וירוסים במרחבים ציבוריים.

AGCU Tech מנסה לענות לצורך זה במטרה שכל המשטחים הרגישים במרחבים הציבוריים יהיו מכוסים באופן מודולרי בבד אנטי-ויראלי שיפחית משמעותית את האלמנטים הוויראליים על המשטחים ויקנה לנוכחים תחושת ביטחון מפני איומים אלה. 

 

עד היום גייסו הבוגרים שלנו 11.3 מיליון דולר! אולי אתם הבאים בתור?

להרשמה למחזור הבא, לחצו כאן

 
 

 

כתבו לנו

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>