יזמות בימי קורונה - Lean Canvas

חומרי ההרצאה לעיונכם.

 

הרצאתו של עמרי אויסף: Lean Canvas

Lean Canvas 

 

חדשנות, יצירתיות ויוזמה הם לחם חוקם של יזמים שמתלהבים להתחיל רעיון חדש. אך האם ההצלחה מובטחת? לא פעם ההתלהבות כל כך גדולה שיזמים נכנסים לפתח תחום חדש ללא שום בדיקה של הסיכויים והסיכונים. לעיתים אנו מסתכלים על תחום קרוב לתחום עיסוקנו, המתחרים שלנו מצליחים בו ואנו מחליטים להיות שם יחד עם המרוויחים הגדולים.

אנחנו קופצים למים ומגלים שנכנסנו לפלח שוק רווי מתחרים והסיכוי לשחקן חדש להרוויח נמוך מאד, אלא אם כן הוא מביא אתו חידוש ויתרון מובהקים.עד לפני כמה שנים הפתרון היה להכין תכנית עסקית שכללה גם הערכת סיכונים וסיכויים וגם דוח רווח והפסד עתידי. אלא, שכל מי שהכין אי פעם תכנית עסקית, יודע עד כמה היא נתונה להטיות לבנו. ככל שננסה להיות אובייקטיביים – הנתונים שנכניס פנימה יהיו מושפעים מעמדתנו.

יחד עם זאת, בשנים האחרונות תופס את מקומה של התכנית העסקית, הלין קנבס. אמנם הוא לא מייתר לחלוטין את התכנית העסקית, אך ללא ספק הוא תופס את מקומה בנקודת ההחלטה של Go-No-Go, לעצור או להמשיך.

 את השקפים ניתן להוריד  כאן >

 

את הסדנה העביר עמרי אביאסף, שותף ויועץ בכיר בחברת הייעוץ QUATRO

חברת QUATRO מלווה את הארגונים הגדולים בארץ ובעולם בעולמות של תקשורת בינאישית והעברת מסרים אפקטיבית ומלווה מאות יזמים בשנה לקראת הכנה לדמו די מול משקיעים.

 

כתבו לנו

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>