קורס סדנת אקסלרטור לסטארט-אפים

איך כיצד  מקימים מיזם הסביבתי שעונה על צרכים של לקוחות ומשתמשים? מה מבדיל בין פתרון הנדסי לסטארט-אפ שייצור שינוי?

פרטי הקורס

מספר קורס: 1884-0405

מרצים: גב' אתי פינקלשטיין, מר יאיר סאקוב

תיאור הקורס

בואו ללמוד כיצד לקחת את הפרויקט ולהפכו למיזם/סטארט-אפ עסקי. בנדבך זה נפתח תכנית עסקית לפרויקט אותו אתם מפתחים. התכנית עסקית מתארת את הבסיס העסקי להקמת מיזם, כיצד יעבוד ומה יגרום לו להצליח. זה יכול להיות מיזם בחברה קיימת – לפיתוח מוצר חדש או קידום מוצר קיים – או סטארטאפ חדש. ננתח לעומק את צורך השוק אותו הפרויקט שלכם בא לפתור, מדוע הפתרון חשוב ולמה המשתמשים מעוניינים בו. ננתח את השוק והפתרונות הקיימים, המתחרים, היתרונות והחסרונות ונציג תכנית שיווקית ליציאת המוצר לשוק, הכוללת מדדים ברורים להצלחה.

את כתיבת התכנית העסקית ינחו מנטורים עסקיים – אנשי תעשייה בכירים שהקימו ו/או ניהולו מיזמים. לאורך הקורס יתקיימו הרצאות בנושא כתיבת התכנית העסקית ומפגשי סדנה עם המנטורים. במקביל, הסטודנטים יעבדו עם המנטורים, יכתבו חלקים מהתכנית ויגישו אותם למשוב עד להגשת התכנית המוגמרת בסיום הקורס.

לא נדרש רקע בכלכלה וניהול ולא נדרשת הכרה של עולם ההייטק.

הקורס מניח כי לכל צוות יש פרויקט מוגדר ומאושר  בחוג לימודי סביבה.  האתגר המיוחד כאן הוא הופכים פתרון לסביבתי ועסקי בו זמנית.

מטרות הקורס ותפוקות למידה

עם סיום הקורס בהצלחה הסטודנט:

  1. יכיר את כלי היזמות להקמת סטארט-אפ ויתנסה בהפעלתם
  2. ידע לפתח את התשתית עסקית למיזם או פרויקט-פנים-חברתי
  3. יוכל לתקשר בשפה יזמית-עסקית ויכיר ויבין את מושגי היסוד
  4. יכיר את חלקי התכנית העסקית, מה נדרש בכל חלק, כיצד להגיע למידע הנדרש וכיצד לכתוב התכנית
  5. יבנה מצגת תכנית עסקית למשקיעים ויצגי אותה בפני משקיעי הון סיכון.

הערכת הסטודנט בקורס והרכב הציון

הסטודנטים יעבדו בקבוצות פרויקט הסטארט-אפ בקבוצות של 2 עד 4 סטודנטים.

הגשה

אחוז

מטלה

שבוע

הערות

0

0%

מהות הפרויקט והמיזם

1

חובת הגשה

1

10%

היפוטזות הצוות

3

מגן

2

10%

המודל העסקי

6

מגן

3

10%

מצגת דמו דיי אמצע

7

מגן

4

10%

תכנית Go To Market

10

מגן

5

50%

מצגת משקיעים סיום הקורס

13

 

 

10%

הערכת המנטור והשתתפות פעילה בהרצאות

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* עפ"י תקנון האוניברסיטה תלמיד חייב להיות נוכח בכל השיעורים (סעיף 5).

* תלמיד, הנעדר משיעור המחייב השתתפות פעילה או שלא השתתף באורח פעיל, רשאי המורה להודיע למזכירות כי יש למחוק את שמו מרשימת המשתתפים. (התלמיד יחויב בתשלום בגין קורס זה)

הערכת הקורס ע"י הסטודנטים

במהלך הקורס ובסיומו הסטודנטים ישתתפו בסקר הוראה על מנת להסיק מסקנות לטובת צרכי הסטודנטים והאוניברסיטה.

אתר הקורס

אתר הקורס יהווה המקום המרכזי בו ימסרו הודעות לסטודנטים, לפיכך מומלץ להתעדכן בו מדי שבוע, לפני השיעור, ובכלל – גם בתום הסמסטר. (לצורך תיאום עינייני הבחינה למשל).

שקפי הקורס יהיו באתר הקורס באתר.
לתשומת לבכם - בכיתה ידונו גם נושאים (ובפרט דוגמאות) שאינם מופיעים בשקפים או מופיעים בכותרת בלבד. כל אלו הינם חלק בלתי נפרד מחומר הקורס.

השתתפות בקורס הינה באמצעות מחשב נייד ו/או טאבלט ו/או סמארטפון המאפשר גלישה.

 
 

תכנית הקורס

 

שיעור

נושא

נושאי הלימוד

הערות

1

הכרות, מבנה הקורס,

התוצרים הנדרשים,

 

הגדרת הבעיה

הכרות, תיאור קצר של הקורס והמשימות

 

מפתרון המחפש בעיה להגדרת הבעיה.

כיצד מגדירים בעיה ובוחנים את נכונותה

לפני ההרצאה:

הכנת מצגת

הגשה 0: מצגת הפרויקט/והמיזם

אורחים: מנטורים

2

סדנת Lean Startup

בחינת הבעיה והפתרון

 

מה היא גישת ה-Lean Startup וכיצד נעזרים בה לבניית תכנית עסקית

תרגול בנושא היפוטזות ובחינתם

איך מוודאים מול לקוחות שהבעיה והפתרון שלנו הם מה שהשוק רוצה?

קריאה: 8, 4

3

שלושת חוקי השיווק – ד"ר אייל מעוז

 

בבניית מיזם, הפרספקטיבה היחידה החשובה היא זו של הלקוח, איך בונים הבנה של הלקוח? איך בונים מוצר/שירות לקהל ממוקד?

הגשה 1: היפוטזות הצוותים

4

כלי שיווק דיגיטליים

איך מבצעים מחקר שוק באמצעות רשתות חברתיות וכלי שיווק דיגיטליים

 

5

קנבס המודל העסקי סדנה

מה הוא מודל עסקי וכיצד נעזרים בקנבס המודל העסקי לבנותו. ניתוח מקרים

קריאה: 11, 12

6

עבודה בקבוצות על התכנית העסקית והכנת מצגת משקיעים למפגש הבא

סדנה: עבודה משותפת עם המנטורים העסקיים

הגשה 2: קנבס המודל העסקי אורחים: מנטורים עסקיים

הרצאת אורח: היזם מאיר מורגנשטרן, לשעבר מנכ"ל Dropbox ישראל

7

מצגת אמצע סמסטר - מצגת משקיעים

מצגת אמצע סמסטר בפני פנל משקיעים – אנשי הון סיכון ואנשי עסקים בכירים – שיתנו משוב לסטודנטים על התכנית

הגשה 3: מצגת משקיעים אורחים: משקיעים, מנטורים עסקיים, מנטורים טכנולוגיים

8

מתחרים ושותפים – Renove Case Study

ד"ר אייל מעוז

ניתוח הסביבה התחרותית.

 

9

Go To Market Strategy

ושותפויות עסקיות

איך יוצאים לשוק ומגיעים ללקוח או השותף הראשון?

מה הן שותפויות עסקיות? אילו סוגים  קיימים? למה צריך אותם?

Guest speaker: Eilat Cohen Basat Managing Director, Global Digital Innovation @ Kimberly-Clark Corporation

10

התכנית הפיננסית – תמר שינהורן

איך בונים תוכנית פיננסית לסטארט-אפ שבו המיקוד הוא על ניהול מזומנים. מה שלבי התכנית וכיצד מנהלים אותה.

הגשה 4: אסטרטגיית GTM

11

מצגת אפקיטיבית-עמידה מול קהל (פיצ')

מרצה אורח:  OMRI AVISAF 

Co-Founder, Chief Storyteller, Quatro

מרצה אורח:  OMRI AVISAF 

Co-Founder, Chief Storyteller, Quatro

12

הסכמי השקעה

והסכמי שותפים מרצה: ועו"ד יובל לזי

הסכמי השקעה עם משקיעי הון סיכון, אנג'לים ואחרים.  

 

13

מצגות סיום

 

הערכת עמיתים ומנטורים

הגשה 5: מצגת משקיעים

 

(*) לו"ז הקורס עשוי להשתנות בהתאם לזמינות המרצים. רשימת המרצים האורחים אינה סופית ועלולה להשתנות לפי זמינות האורחים.

פירוט המטלות בקורס

במסגרת הקורס נדרשת נוכחות והשתתפות פעילה בשיעורים, קריאת חומר רקע לשיעורים, הכנת עבודה קבוצתית, הגשות ביניים  והגשת תכנית עסקית למיזם/פרויקט. את הצוות ילווה מנטור – איש עסקים בכיר – שיעזור לקבוצה בפיתוח התכנית. בנוסף להרצאות, תתקיים פגישה שבועית עם המנטור לבחון התקדמות הקבוצה ולהתמודד עם קשיים ו/או שאלות. הפגישה עם המנטור יכולה להתקיים פנים אל פנים או טלפונית/זום.

כל אי עמידה באי אלו ממטלות הקורס מחיבת הודעה מראש (במייל) למתרגל/ת הקורס

 

 

כתבו לנו

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>