מי ייצור מוזיקה בשנת 2024?

מאת: מקסים קפלן ויוליה בן שחר

 

בכל תחום אליו בו הוטמעה הבינה המלאכותית (artificial intelligence - AI) שונו כללי המשחק באופן משמעותי. כניסת AI לעולם המוזיקה צפוי לשנות שם בתעשייה זו את שיטות העבודה המוכרות. כבר כיום יש תחומים מסוימים בהם AI נכנסה לתעשיית המוזיקה והשפיעה מאוד על הכלים והפלטפורמות בהן נעשה שימוש. 

 

כך למשל, חברות השמעת המוזיקה כדוגמת Youtube, Spotify, Apple music משתמשות ב-AI לצורך ניתוח נתוני השמיעה של המשתמשים והתאמה אישית של המלצות בהתאם לטעם האישי של המשתמש. התאמות אלה גורמות למשתמשים להגביר את השימוש שלהם בשירותי ההשמעה, ולהיחשף למוזיקה חדשה כל הזמן, מה שבתורו משפר את החשיפה של השירים ומגדיל את קהל השומעים. 

 

אך זהו רק קצה הקרחון של השימושים האפשריים בכלי AI בעולם המוזיקה, לאחרונה נעשה שימוש ב-AI לכתיבת שירים (מלל) בהתאם לסגנון מועדף. בימים אלו במרכז היזמות של האוניברסיטה תל אביב מיזם בשם melodai מקדם את המהפכה בשוק. באמצעות AI הם משנים את האופן בו יוצרי תוכן יוכלו לייצר מוזיקה מותאמת למילים ולסגנון המבוקש על ידם בלחיצת כפתור.

 

 

 

 

כתבו לנו

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>